Data Hygiëne Jaarconsult
Vind je het belangrijk dat berichten die je stuurt aankomen? Heb je behoefte aan inzicht van klantengroepen. Wil je de kwaliteit van je klantendata optimaliseren? In een traject van een jaar krijg je het goed op de rails.
Shit in, shit out
Je hebt er misschien weleens van gehoord. Wij hebben er dagelijks mee te maken met miljoenen regels aan data die we dagelijks verwerken.
Een foutje in een e-mailadres, een klantnaam zonder hoofdletter en een heer die eigenlijk een mevrouw is. Misschien lijkt het niet zo belangrijk maar het kan grotere gevolgen hebben dan je denkt. Een mailbericht komt niet aan of een klant is geirriteerd dat je onzorgvuldig omgaat met zijn data. Je verwacht zorgvuldigheid als je vele duizenden euro's uitgeeft bij een bedrijf voor een auto of onderhoud.
Wij controleren je data
Een aantal controles kun je in de datascans al zelf uitvoeren in de Contactmodule. Via dit consult gaan we echter een paar stappen verder.
Zijn de e-mail adressen in je DMS in orde? Welke mailadressen kun je zelf corrigeren en van welke moet je de klant om een nieuwe vragen?
telefoonnummers
We vinden nog weleens nummers met een stukje tekst in de DMS data. Of dat er een karakter ontbreekt. We brengen ze allemaal voor je in kaart.
adres
Meestal klopt een adres wel in je DMS, zeker als je facturen via post verstuurt. Als het mogelijk is dan controleren we het adres en de postcode.
hoofdlettergebruik
Namen en adressen van klanten. Hoe verzorgd staat het als de interpunctie keurig op orde is in je systeem. We laten zien welke verbeterd moeten worden.
VIN
Het chassisnummer is superbelangrijk voor de Contactmodule. We bepalen er onder andere het model mee en de onderhoudsinterval. Van de VIN's die niet geschikt zijn, brengen we een lijst in beeld.
Datum eerste inschrijving
Met data van overheden kunnen we controleren of een datum eerste inschrijving juist in je DMS staat
Datum tenaamstelling klant
Is de datum tenaamstelling van je klant juist? Heeft de klant de auto nog wel? We kunnen dit voor je controleren. Belgische kentekens tegen een kleine vergoeding per auto.
Datum technische keuring
Met overheidsdata controleren we de datum technische keuring of APK en voeden dit in de Contactmodule.
We vertellen je wat over je data
Hoe ziet je klantenbestand eruit? Heb je een idee hoeveel klante je hebt? Wat is eigenlijk de definitie van een klant voor je? Wat is de leeftijd van je wagenpark? Welke 5 modellen zijn het meest vertegenwoordigd? Op welke moment verlies is de meeste klanten? Hoeveel klanten ben ik verloren in het afgelopen jaar? En in de afgelopen maand? En vandaag?
Vragen waarvan de antwoorden verrassend zullen zijn. We tonen het in een interessante infographic.
We zorgen voor data-verrijking
Een e-mailadres is belangrijk voor je communicatie. Het stelt je in staat om snel en goedkoop te communiceren met klanten en het biedt mogelijkheden om interactie te starten.
Er zijn verschillende methodes om het aandeel e-mailadressen te verhogen. Op een gestructureerde manier verrijken we het aandeel e-mailadressen met zeker 10%.
Klantdefinitie
Volgens AVG / GDPR moet je als dealerberijf vastleggen wat je definitie van een klant is. Je dient je communicatie hierop af te stemmen. In de Contactmodule kunnen we rekening houden met je definitie van een klant.
Blijf relevant bij je klant!
Opmerking over de prijsstelling:
Omdat 80% van onze tijd in het begin van het project zit, wordt deze dienst niet als maandbedrag doorbelast.